Home | Kontakt | Serwis | Pomoc zdalna  
 
Alatea logo Unilogic
 
 
  Strona Główna > Programy Wapro > WF-BEST Podstawowe informacje > WF-BEST Biznes
Programy Asseco Wapro
Alatea-złoty dealer
Wapro aktualności
JPK - jednolity plik kontrolny
Programy WAPRO - home
Aktualne wersje
Promocje Wapro
Cennik Asseco Wapro
Wapro linie
moduły Wapro
Wapro przeznaczenie
Cennik Wapro
 

 

 

 

Promocje Asseco WaproWapro demoCennik programów Waproprogramy Wapro sprzedażAsseco Wapro aktualizacja
WF-BEST aktualizacja

Środki Trwałe WF-BEST Biznes - ewidencja i amortyzacja

 

WF-MAG najważniejsze informacje

 

 

Kartoteki i słowniki

  • Klasyfikacja rodzajowa środków Trwałych, z możliwością jej uzupełniania
  • miejsca użytkowania, przechowywane w strukturze drzewiastej
  • ewidencja stanowisk kosztowych
  • rozbudowana ewidencja kontrahentów/dostawców wraz z informacjami kontaktowymi
  • kartoteka pracowników (osób odpowiedzialnych)
  • własne grupy (kategorie) środków trwałych i wyposażenia
  • rozbudowana ewidencja firm obsługiwanych przez system, zawierająca takie informacje, jak nazwa, adres, NIP, rachunki bankowe itp.

Składniki majątku trwałego oraz wartości niematerialne i prawne

  • podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce używania, stanowisko kosztowe (możliwy procentowy przydział do wielu stanowisk), osoba odpowiedzialna, charakterystyka, składniki środka trwałego, wartość początkowa, wartość aktualna, data zakupu, data przyjęcia do użytkowania, data pierwszej amortyzacji, historia przydziałów do miejsc użytkowania i stanowisk kosztowych oraz historia osób odpowiedzialnych
  • możliwość wprowadzenia do programu środka trwałego częściowo zamortyzowanego lub z historią odpisów amortyzacyjnych, która zostanie wygenerowana w momencie jego przyjęcia do użytkowania
  • możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych
  • ewidencja operacji wykonanych na danym środku
  • spis dokumentów danego środka trwałego
  • możliwość przypisania środka do zdefiniowanej grupy/kategorii
  • rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, statusach, grupach/kategoriach i innych

Wyposażenie

  • podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce użytkowania, osoba odpowiedzialna, cena, ilość, charakterystyka
  • możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych
  • możliwość przypisania elementu wyposażenia do zdefiniowanej grupy/kategorii
  • rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, grupach/kategoriach i innych

Amortyzacja

  • możliwość prowadzenia niezależnej amortyzacji bilansowej i podatkowej
  • dostępne rodzaje amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna, indywidualna (wartości odpisów w poszczególnych miesiącach zdefiniowane przez użytkownika)
  • częstotliwość generowania odpisów: miesięcznie, kwartalnie, rocznie
  • dla amortyzacji podatkowej możliwość wprowadzenia odpisu 30% w pierwszym roku użytkowania (wartości można rozdzielić na miesiące w dowolny sposób)
  • możliwość wyłączenia środka z amortyzacji na zadany okres lub sezonowo

Operacje systemowe

  • dostępne są następujące operacje:
    • Likwidacja
    • Częściowa likwidacja (także o wybrany składnik)
    • Sprzedaż
    • Częściowa sprzedaż (także o wybrany składnik)
    • Ulepszenie środka
    • Przeszacowanie środka
    • Przekazanie nieodpłatne środka
    • Zmiana osoby odpowiedzialnej
    • Zmiana miejsca użytkowania środka
    • Korekta amortyzacji wykonanej
    • Korekta planu amortyzacji
  • prowadzona jest ewidencja wszystkich wykonanych operacji oraz możliwość filtrowania/wyboru operacji po zadanych warunkach i wykonanych na określonych środkach trwałych

Dokumenty systemu

  • operacje systemowe generują dokumenty standardowe, które są przez system ewidencjonowane (OT, LT, LC, PK, PT, ZT, MT)
  • możliwość filtrowania dokumentów po artykułach, datach wystawienia, numerach
  • możliwość nadania maski na dowolny rodzaj dokumentu

Dokumenty zakupu

  • każdy środek trwały, element wyposażenia i element składowy środka trwałego może wystąpić na dokumencie zakupu
  • dowolny środek trwały i element wyposażenia może być wprowadzany do ewidencji od strony pozycji dokumentu zakupu
  • możliwość filtrowania dokumentów po datach wystawienia, numerach, numerach wewnętrznych, kontrahencie/dostawcy

Dekrety/Rejestry not księgowych

  • dostępne dwie możliwe polityki generowania dekretów:
    • w oparciu o wzorce księgowania - można zdefiniować dowolną liczbę wzorców księgowania, z których każdy jest zbiorem standardowych operacji (np. przyjęcie do użytkowania, amortyzacja, likwidacja itp..) powiązanych z kontami Wn/Ma, na które to konta przydzielane są procentowo wartości operacji; wówczas dany środek trwały wiążemy na stałe z wybranym wzorcem księgowania
    • w oparciu o metajęzyk dekretów - definiujemy parametry (np. numery kont), funkcje (zwracają wyliczone numery kont dla wprowadzonych warunków) i sposoby księgowania (które wiążą funkcje z operacjami standardowymi) ; sposób ten pozwala na wygenerowanie dowolnych numerów kont (np. zgodnymi z kontami w programie księgowym) wraz z wartościami jakie powinny być na nich zaksięgowane
  • ewidencja wygenerowanych dekretów/rejestrów not księgowych oraz ich filtrowanie po typach wpisu, rodzajach operacji, środkach trwałych i cechach dekretów
  • możliwość wygenerowania eksportu dekretów do programu finansowo księgowego, którym w ogólnym przypadku może być WF-Fakir, ale także każdy inny program, którego plan kont zostanie zaimplementowany za pomocą metajęzyka dekretów

Pozostałe funkcje

  • moduł uprawnień definiujący dostęp do poszczególnych modułów/operacji/ekranów/raportów programu
  • mechanizm pól dodatkowych
  • moduł raportów tworzonych w narzędziu Crystal Reports, z możliwością przekazywania do tychże raportów parametrów, wyrażeń i filtrów SQL
  • export do programu Excel z głównych ekranów programu
dostępne wersje WF-BEST BiznesWF-BEST Biuro

 

 
Informacje

O naszej firmie...
O naszych Klientach...
Kontakt

Szybki kontakt:

tel.: 22 750 10 50
email: biuro@unilogic.pl

Oferta oprogramowania

Kosztorysowanie
Dla biur rachunkowych
Finanse i księgowość
Kadry i płace
Handel i magazyn
Fakturowanie

Systemy ERP i inne

enova.ERP
Optima
Asseco Wapro
Athenasoft