Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na kompleksową obsługę gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.
Karta środka trwałego
Moduł Środki Trwałe pozwala na:
automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa),
prowadzenie ewidencji wyposażenia,
automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
ewidencję środków trwałych będących w budowie,
przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowanie.
Plan amortyzacji wybranych środków trwałych
Moduł posiada także kompletną księgę inwentarzową, umożliwiającą m.in.:
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
rejestrację „historii” środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości,
tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i dla niestandardowych okresów obrachunkowych,
ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych.
Ewidencja wyposażenia
Comarch ERP Optima Środki Trwałe to:
Przyspieszenie pracy poprzez możliwość zbiorczego naliczenia odpisów amortyzacyjnych;
Ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia w jednym programie,
Pełna kontrola wykorzystywanych środków trwałych,
Pewność lepszej dbałości o środki trwałe, dzięki możliwości przypisania go do konkretnej osoby.
Dzięki wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima moduł Środki Trwałe zyskujesz:
oszczędność czasu dzięki możliwości zbiorczego naliczania odpisów amortyzacyjnych oraz automatycznemu księgowaniu dokumentów takich jak: otrzymanie, amortyzacja, ulepszenia, likwidacji,
możliwość analizowania środków trwałych w ujęciu historycznym.